top of page

Salewa slaví devadesátiny s limitovanou retro kolekcí

90 let vášně pro hory, 90 let alpinismu, 90 let inovací

Stejně tak jako Horská služba, i značka Salewa slaví letos devadesáté výročí od svého založení. Znáte její příběh? A víte, co vlastně SALEWA znamená?


Vše začalo 8. července 1935 v Mnichově, kdy Josef Liebhart, ředitel družstva pro sedláře a čalouníky, zaregistroval novou společnost na výrobu sedlářského a koženého zboží: Sa (Sattler / sedlář) Le (Leder / kůže) Wa (Waren / zboží). Salewa tedy původně vyráběla sedla, kožené brašny i fotbalové míče! Postupem času se ale značka začala profilovat jako výrobce vybavení na hory. Ze začátku vyráběla pouze horolezecký hardware, proslavila se například prvními nastavitelnými dvanáctihrotými mačkami, vynalezla dutý ledový šroub, legendární horolezecký batoh Andes či známou přilbu Helium, která byla svého času nejlehčí na trhu.


Roku 1979 "Eagle has landed". Salewa si zvolila sůj symbol - orla! Orel ztělesňuje sílu, kvalitu a výkon produktů značky. A hned za rok si Heiner Oberrauch, muž, který je dnes prezidentem skupiny Oberalp Group pod kterou značka spadá, rychle uvědomil potenciál nového materiálu, který přišel z USA – fleecu. Lehká, rychleschnoucí syntetická tkanina byla vodoodpudivá a dobře tepelně izolovala a byla tak ideální pro horské sporty. V té době vedl Heiner se svým bratrem první velký sportovní obchod v Bolzanu a dovážel vybavení Salewa do Jižního Tyrolska – tehdy byla Salewa ještě stále čistě značkou hardwaru. Z jeho iniciativy však vyvinula svou první vlastní kolekci fleeceového oblečení a úspěšně ji uvedla na trh v Itálii. A tak udělala první krok k rozšíření svého sortimentu o horské funkční oblečení.


Ve spolupráci s kreativním designovým týmem byly spuštěny první fleeceové svetry Polarite – výrazné, funkční, plně odpovídající trendům a dokonale vystihující ducha doby. Svetry slaví obrovský úspěch dodnes..


"A nyní se vracejí zpět jako součást kolekce k 90. výročí založení značky, kterou Salewa oslavuje alpský život v retro stylu a sdílení jedinečných zážitků na horách!"


Kolekce je inspirována vlastními historickými návrhy a kořeny značky. Spojením retro vzhledu a vzorů s moderní funkčností a udržitelnými materiály vypráví Salewa svůj vlastní příběh – příběh lidí, kteří vnímají hory jako svůj domov, o sdílených zkušenostech a hodnotách spojených s jednoduchým životem v horách, předávaných z generace na generaci.


Stárnout se stylem

Kolekce k 90. výročí je víc než módní pokus čerpat z minulosti. Je důkazem závazku Salewy ke svým kořenům, pokračující inovaci a chuti vydávat se novými cestami. Salewa se neustále posouvá vpřed, směrem k horám!


Výroční kolekce spojuje ikonické designové prvky s nejmodernější technologií a udržitelnými materiály. Ale nejdůležitějším prvkem, srdcem kolekce, jsou lidé stojící za značkou. Členové týmu Salewa People, jako Magdalena Mittersteiner, Alice Russolo a Yannick Boissenot, byli přizváni, aby kolekci k výročí vtiskli tvář – a příběh. Společně se svými rodinami vyprávějí o tom, jak je Salewa součástí jejich vlastního života. Alice Russolo například vzpomíná na své první zkušenosti s lyžováním s otcem, které v ní probudily vášeň pro zimu a fotografii. Pro ně není Salewa jen značkou – je rodinou. Magdalena Mittersteiner mluví o svém strýci Rolandovi – tichém muži a lezecké legendě, který ji inspiroval k vlastním lezeckým dobrodružstvím. Yannick Boissenot popisuje své rodinné pouto k horám – jako cenné dědictví.


„Pro mého dědečka, moji matku i pro mě samotného jsou hory víc než jen místo. Jsou tím, odkud pocházíme, naším společným původem. Tady kráčíme bok po boku a vyprávíme své příběhy. Můj dědeček předává své vzpomínky, má matka mě doprovází na mé cestě a já – já stále hledám svou vlastní cestu, inspirován tím vším. Pokaždé, když se vydáme do hor, píšeme novou kapitolu – včetně smíchu, tichých chvil i nádherných obrazů. Hory nejsou jen nějakým cílem. Jsou součástí toho, kým jsme.“

Recenze ZDE
Recenze ZDE
Recenze ZDE
Recenze ZDE
Recenze ZDE

O Salewě


Salewa se v současnosti "vyprofilovala" ve značku, ktera spojuje tradiční materiály, progresivní design a vysoký stupeň inovace. Je jedinečná tím, že velmi dbá na své vysoké environmentální a sociální standardy a je pevně zakořeněna v regionální identitě, kvalitě a integritě. Velká část materiálů, které používá na výrobu svých produktů, je recyklovaná, nebo na přírodní bázi. Salewa má také své vlastní označení Salewa Committed, kterým se zavazuje poskytovat vysoce kvalitní a odolné produkty a přitom zanechávat v přírodě co nejmenší stopu. Vynakládá velké úsilí na tvorbu produktů, které jsou sociálně i environmentálně odpovědné. 


"Stále máme před sebou dlouhou cestu, ale krok za krokem se zlepšujeme. Chceme, aby naši zákazníci věděli, co kupují, měli k dispozici všechny potřebné informace pro informované rozhodnutí a rozuměli skutečné hodnotě produktu. Ikona Salewa Committed označuje produkty, které splňují naše přísná interní kritéria."


Více si o ozmačení Salewa Committed můžete přečíst na oficiálních stránkách značky.

Dnes Salewa znamená mnohem víc než jen technické horské vybavení. Neustále hledá nové způsoby, jak vytvářet lepší a průlomové produkty, a disponuje jedinečným porozuměním horským sportům. Nejde jen o výrobky a výkon, ale také o ocenění přírody, individuálních i sdílených zážitků v horách. V souladu s filozofií rodiny Oberrauch je hlavním cílem zanechat budoucím generacím „vnoučaty přátelskou“ budoucnost.


„PURE MOUNTAIN – ENGINEERED IN THE DOLOMITES“ je slogan značky, ale zároveň i postoj a způsob života. Jedním z nejzřetelnějších příkladů její vize, estetického přístupu a hodnot je nápadné sídlo společnosti s integrovanou lezeckou halou. 

EAGLE ANNIVERSARY T-SHIRT M/W


Každý má své vlastní jedinečné vzpomínky na hory. K 90. výročí navrhla Salewa limitovanou edici trička, které symbolicky propojuje minulost, přítomnost a budoucnost. Speciálně vytvořené výroční logo zobrazuje hluboké propojení společnosti s přírodou, horami a plynulým během času. Tričko je vyrobeno ze směsi měkké bavlny a vlákna Tencel™ lyocell, jehož přírodní vlákna zlepšují odvod vlhkosti, poskytují příjemný pocit na pokožce a pomáhají předcházet vzniku zápachu. Tencel™ je vyroben ze dřeva pocházejícího z odpovědně obhospodařovaných lesů s certifikací FSC® a produkován úspornými procesy – v souladu s vědomým přístupem SALEWA k přírodě a životnímu prostředí.

EAGLE ANNIVERSARY JACKET


Srdcem kolekce je fleece Eagle Anniversary mikina, která svým výrazným retro designem „pure mountain“ vzdává zvláštní poctu vlastní historii a vývoji. Dostupná je ve dvou verzích – s celopropínacím nebo polovičním zipem – a jako unisex fleece spojuje funkční design s nostalgickými prvky. Vzhled a provedení nesou klasický rukopis SALEWA, zatímco praktické detaily, jako stojáček či boční kapsy, zvyšují pohodlí při každodenním nošení i horských aktivitách. Materiál – 100% recyklovaný polyesterový fleece – poskytuje lehké teplo, rychle schne, je odolný vůči zápachu a je natolik univerzální, že se hodí jak na kempování a turistiku, tak i na každodenní městská dobrodružství. Speciálně navržené výroční logo na rukávech připomíná minulost SALEWA, zdůrazňuje hluboké propojení firmy s přírodou a symbolizuje nepřetržitou proměnu – od jejích počátků až do budoucnosti.

Vybrané produkty ze speciální retro kolekce Salewa Anniversary

15. září 2025

Autor: Redakce Mountainbrands.cz

Kolekce je inspirována vlastními historickými návrhy a kořeny značky. Spojením retro vzhledu a vzorů s moderní funkčností a udržitelnými materiály vypráví Salewa svůj vlastní příběh – příběh lidí, kteří vnímají hory jako svůj domov, o sdílených zkušenostech a hodnotách spojených s jednoduchým životem v horách, předávaných z generace na generaci.


Všechny položky z kolekce k 90. výročí jsou výhradně v limitované edici.

bottom of page